איך מוציאים מדולר אחד $ הרבה חנויות והרבה קונים וטראפיק
הקונספט ש konot. - מקדמת : אם ראית מוצר והמוצר יקר. אתה מחכה, נירשם ומקבל הודעה מהחנות (דרכנו) שהמחיר יורד.
נכון לרגע זה אני מנהלת קמפיינים בעצמי ויכולה רק להתפעל מהתוצאה. מצד אחד זה כלי חזק מצד שני אינני יכולה שלא להתאכזב מהניהול והמעקב אחר הביצוע. למרות הדוחות הטובים חסר במערכת הניהול של פייסבוק הלב- אין דרך טובה לעקוב לעשות שינויים באופן דינאמי. לבחון האם שיפרנו ומה היה הפרמטר שהשינוי בו עשה מקסימום תוצאה.
.
מהו הפרמטר שיביא להצלחה והכל בדולר $
1.קליקים- מופעים- התחלתי בקמפיינים של תשלום על קליקים ועברתי לקמפיין של תשלום עבור "מופעים"-
2. כמות מודעות ראשונה- העלתי לאתר 40 מודעות וכל הודעה שונה מרעותה, בדקתי מה גורם להקליק...
3. ניתוח התוצאות
• היו מודעות שהציגו הצלחה ענקית לעומתן הרבה כושלות. והרבה בינוניות למשל: כמות קליקים למופעים) ,
• היה קשה להבין איך לשכפל את ההצלחה במודעות הכושלות והבינויות.
• הכושלות, לדוגמא: הקונים לא התיחסו לטבעת ארוסין בעוד שלנעליים לא הפסיקו להקליק.
• היה ברור מה טוב מה רע אבל לא היה ברור איך משתמשים בהצלחה של מודעה אחת כדי לשפר מודעה אחרת.
• בשפה פשוטה: אם רוצים הנחה על מכונית או על תכשיט - הקהל לא הגיב? זה לא ניראה הגיוני.
• השאלות: מה לא טוב? מה לשנות ?
4. מה עושים? עוצרים ! .
• עוצרים לחשוב? כן. עוצרים אפילו דולר ליום זה הרבה כסף שאין תוצאות.
• המטרה - איך מוציאים מדולר אחד הרבה רעש,
• עושים שינוי שניתן למדידה ושניתן ללמוד ממנו.
. 5. דוגמא למודעות בראשית הקמפיין - הרבה מוצרים , הרבה טקסטים, הרבה קהלים.
הכונה לבדוק את השטח אקראית- למה מגיבים.הקונים?
• התמונה : נעליים,שמלה, טבעת או תיק עור.
• הטקסט : י קר לך? רוצה הודעה שהמחיר יורד", ואולי "תגיד את המחיר", "תלך לאתר להגיד את המחיר "וכו וכו
• הקהל : חובבי תכשיטים, חובבי אופנה, או חובבי דירות וכו
• הגודל : 5000 או 10000
• שונות: וגיל, מין וכו
. 6 התוצאה
• נעלים חזק הרבה יותר משעון
• הקונים לא מגיבים מספיק למוצרים אחרים.
• קשה לעקוב, במהלך הקמפיין שיניתי מודעות.
7 .הבעיה של הדינאמיות פייסבוק
המשמעות היא שאם נעשה שינוי במודעה (נגיד ביום ב) וגרם לתוצאה טובה. כאשר ניראה את ההיסטוריה של התוצאה לא נבין שביום א היתה מודעה אחרת ותןוצג בפנינו רק המודעה האחרונה. כלומר קשה לנתח מה היה מול מה התוצאה.
8 איך בונים קמפיין דינאמי ועוקבים אחרי השינוי?
• לא משנים מודעה . -אם רוצים לבדוק השפעה של שינוי בפרמטר בונים מודעה נוספת ומשאירים את הראשונה להשואה.
• בוחרים פרמטר מוביל - למשל: "יקר לך? רוצה הודעה שהמחיר ירד"
• מכניסים הרבה מודעות - נגיד לשעונים: "שעון יקר לך ?רוצה הודעה שהמחיר יורד?" אחת לחובבי פיק צעירים , אחד לחובבי פיק מבוגרים, אחד לחובבי שלמה ארצי, נשים וכו.נגיד למכוניות (עוד כמה מודעות)
• נותנים שם נוח לכל מודעה שיעזור לראות במבט אחד מי המודעה המנצחת.
9.התוצאה להיום
אחרי יומיים ללא שינויים בטראפיק- עשרות מצטרפים וזה לא מפסיק
1. המודעה הטובה-שוב נעליים - X כניסות מאלף
2. המודעה השניה בטיבה - שעונים- רבע X מאלף.
3. יש לשנות את הפרמטרים של השעונים וראות איך משפיע (או קהל היעד או התמונה או הגיל)
וכעת? כמו בבורסה משקיעים שני דולר - כי אנייודעים היכן הדולר היה חזק.
בהצלחה
* לשעבר מנהלת הסיכונים של מגדל, ד"ר למתמטיקה